פנטהאוז אורבני

פנטהאוז המתפרש על שטח של 150 מ"ר + 70 מ"ר מרפסת המקיפה את חלקו הדרומי

בקשת הלקוחות: דרישת הלקוחות לתכנן את הבית בהתאם לצרכיהם ללא פשרות, מבלי לגרוע באיכות החללים ובתחושת המרחב של הבית, היוותה אתגר משמעותי.

על מנת לעמוד באתגר מבלי לחלק את החלק לחללים קטנים מדי, נעשה שימוש באלמנטים שונים כמו ארונות אשר לא מגיעים עד התקרה, קירות זכוכית כמחיצות במקום קירות ודלתות גדולות הנגררות לתוך כיס

הרחבה אודות הפרויקט
פנטהאוז בתל אביב – עיצוב ותכנון מיכל שיין
צילום – אלעד גונן

האדריכלית מיכל שיין, עיצבה פנטהאוז המתפרש על שטח של 150 מ"ר + 70 מ"ר מרפסת המקיפה את חלקו הדרומי. הוא ממוקם בבניין חדש בקומה גבוהה, באחת השכונות היוקרתיות של תל אביב. האדריכלית מספרת כי, "תהליך העיצוב והתכנון התחיל, עוד לפני שנפלה ההחלטה הסופית על קניית הנכס. מדובר על פנטהאוז עם הרבה מאד פוטנציאל, אך בעיצוב המקורי נעשו בו כל הטעיות האפשריות, תכנון לקוי בחירה לא נכונה של חומרים ועוד". למעשה זיהוי הפוטנציאל על ידי הלקוחות והאדריכלית, הם שהביאו לסגירת העסקה ולשיפוץ הנכס אשר שינה את פניו מקצה לקצה.

דרישת הלקוחות לתכנן את הבית בהתאם לצרכיהם ללא פשרות, מבלי לגרוע באיכות החללים ובתחושת המרחב של הבית, היוותה אתגר משמעותי. על מנת לעמוד באתגר מבלי לחלק את החלק לחללים קטנים מדי, נעשה שימוש באלמנטים שונים כמו ארונות אשר לא מגיעים עד התקרה, קירות זכוכית כמחיצות במקום קירות ודלתות גדולות הנגררות לתוך כיס. אלמנטים אלה משמשים כמחיצות בין החללים במקום קירות המכבידים על החלל. אלמנטים אלה אשר נבעו מתוך הצורך הפרקטי הפכו להיות חלק מרכזי בתכנון הבית והשפיעו על השפה העיצובית שלו.

אלמנט נוסף אשר השפיע מאד על תהליך העיצוב והתכנון הוא הנוף. נוף אורבני רחב ידיים המתחיל בחלקה הצפוני של הרצליה ומסתיים אי שם בחלקה הדרומי של תל אביב. בחירת החומרים בפנים הבית מושפעת מאד מאותה אורבניות. שילוב של חומרים חמים וקרים טקסטורות רכות וקשוחות חומרים כהים ובהירים והרבה קצוות המאפיינות את העיר הגדולה, המגוונת ובעלת הקצוות המנוגדים.

חיפויי הקיר כוללים זכוכית בהירה נקייה לצד בריקים עליהם מתנופף וילון שקפקף. בסלון שטיח פרווה שחור עליו שולחן נירוסטה וזכוכית דקה שקופה. המקלחת משלבת אריחים דקים ענקיים, 3 מ' על 1.5 מ', סופר מודרניים לצד עץ טבעי. במרפסת ריצפת דק לצד אריחים בגודל 90/90 מטבח חוץ העשוי בטון מוחלק. בכל רגע בבית ישנו מעבר בין סוגים שונים של חומרים, היוצרים עיצוב סופר מודרני נקי ועדיין חמים וביתי ומזמין.

התכנון שם דגש בראש ובראשונה על פרקטיקה של חיים אורבניים אינטנסיביים. יש מקום לכל דבר, החל מארון מעילים בכניסה, ארון מזווה, חדר שירות ארונות שירות חדר ארונות ועוד. חדר השינה הראשי כולל שני חדרי מקלחת המחוברים ביניהם, המאפשרים התארגנות מהירה ויעילה בבוקר, בערב ויותר. בבית ישנו גם חדר עבודה עם שתי עמדות מחשב, חדר לילד הגדול שעדיין גר בבית ודגש רב על אירוח בפינת האוכל הגדולה, בסלון וכמובן במרפסת המפנקת.

הבית משולב כולו בטכנולוגיות שונות חדישות של שליטה, על מערכות כגון חימום תת רצפתי תאורה אדיו וידאו מיזוג ואזעקות. הטכנולוגיה באה לידי ביטוי גם באבזור המינימליסטי, אשר תורם רבות לאסתטיקה של הבית.

תחום האומנות הקרוב לליבם של בעלי הבית הפך גם הוא לחלק בלתי נפרד מהעיצוב. בבית שולבו יצירות אומנות רבות מציור ועד פיסול והוא רוכש להן מקום של כבוד. היצירות לוקחות את הבית למקום אחר, בעולם האישי והפנימי ומביאות איתם אמירה אישית וייחודית.

כל פרט בבית לוקח חלק בסיפור הזה של חיים מודרניים ופרקטיים בעולם ללא פשרות לצד אסטטיקה ואמירה אישית. התוצאה יפה אסטטית נעימה ומפנקת, עיצוב טוטאלי במלוא מובן המילה.

שתף פרויקט זה:
Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail