לכתבה שפורסמה על הפרויקט בבניין ודיור 

וילה בגולן

האתר ממוקם על צלע הר בדרום רמת הגולן – בחזיתו הכינרת ובגבו מדרון בזלת תלול.

הלקוחות:  משפחה צעירה עם שני ילדים
בקשות: הלקוחות ביקשו ליצור בשטח הנתון (דונם אחד) שני מתחמים שונים. האחד לבית המגורים של הזוג בעוד השני לבתי הארחה, שני צימרים במספר.

האתר ממוקם על צלע הר  בדרום רמת הגולן – בחזיתו הכינרת ובגבו מדרון בזלת תלול.

דרישה נוספת הייתה לחלל רחב ידיים, מעברים רחבים, תקרות גבוהות, ומבט אל הנוף מהחלל הציבורי כולו- המטבח, הסלון ופינת האוכל.

הרחבה אודות הפרויקט

וילה בגולן – האתגר האדריכלי היה בראש ובראשונה ליצור 2 מתחמים נפרדים, מרווחים מאד, מבלי שגודלו של הבית יבוא לידי ביטוי בחזותו החיצונית.

רעיון מרכזי נוסף בתכנון המגרש היה  ליצור תחושה של פרטיות גם לדיירי קבע וגם לאורחיהם בצימרים, כך שכל שוכני המתחם, על אף היותו קטן יחסית, יוכלו להינות בחופשיות מהשקט של המקום והנוף עוצר הנשימה.

על מנת ליצור את ההפרדה חילקה האדריכלית את המגרש לשני מתחמים שונים, כל אחד במפלס אחר, המובדלים בהפרש גובה של שלושה מטרים זה מזה.

את המפלס העליון מאכלס בית המגורים, ואילו התחתון את הצימרים. ואם לא די בזה, בין כל היחידות נפרש דק רחב ידיים המפריד את שדה הראייה בין המתחמים, המאפשר פרטיות מקסימלית.

לשם כך נבנו הבית והצימרים כשני מפלסים החופפים בניהם באופן חלקי כאשר גג הצימרים משמש כמרפסת נוף משגעת עבור בית המגורים. ההצבה יוצרת מצב בו לא רואים מהבית את הצימרים ולא רואים את הצימרים מהבית.  הפרטיות מקסימלית, וכך גם ההנאה מהנוף והמרחב. בשל ההצבה לאורך המדרון בשני מפלסים נוצא מצב בו גם מהבית וגם מהצימרים ניתן ליהנות מיופייה עוצר הנשימה של הכנרת. הצבת המסות צמודות זו לזו אף מותירה הרבה שטח פתוח להנאתם ולרווחתם של הדיירים במפלס העליון של האורחים במפלס התחתון.

בכדי לשוות למבנה מראה עדין וזורם הוקדשה מחשבה רבה  להשתלבותו עם הנוף.

ההחלטה התכנונית הייתה ללכת עם הנוף ועם הטבע ולהציב את הפרויקט לאורך המדרון כאשר גג רעפים גדול יחלוש על הבית כולו בשיפוע הדומה לשיפוע המדרון כך שהפרויקט למרות גודלו יתמזג עם הנתונים הטבעיים של הקרקע והטבע.

בחירת החומרים וצורניות המבנים תוכננו בקפידה, כך שישתלבו באופן הרמוני בנוף הבזלתי של רמת הגולן וייצרו חיבור חזק לטבע הפראי.

גג הבית מורכב רעפים אפורים ושיפועו נמתח במקביל לזווית המדרון, כך שגודל הבית נטמע, למעשה, בשיפוע הקרקע.

המפתחים העשויים אלומיניום צבוע בשחור מזכירים את הקרקע הבזלתית וכך גם דלת הברזל הכבדה בכניסה לבית (דלת פיווט ייחודית בעיצובו של אמן מקומי).

רצפת העץ הטבעית משתלבת עם הצמחייה הצהבהבה, בעוד חלוקי הנחל הפזורים בפינת הבית, כמו מביאים את הכינרת אל תוך הסלון.

את החמימות מכניסה הבייתה האדריכלית עם רצפת פרקט מעץ אלון מעושן, שגווניו מזכירים את הצמחייה צרובת השמש של הרמה.

ניתן לראות כי בתכנון הבית שולבו גם עקרונות אקולוגיים. האקלים בדרום רמת הגולן לא פשוט- ביום השמש קופחת בעוצמה, בערב הרוחות מנשבות ובחורף שוררות טמפרטורות נמוכות יחסית עם כמות משקעים גדולה.

בשל שיפוע הגג נוצר חלל כפול באזור הסלון בו תוכננו חלונות גבוהים אותם ניתן לפתוח בקיץ וליצור יציאת אויר חם מהבית ללא שימוש במזגן.

הדבר  בא לידי ביטוי בסלון המשפחה, המוקף פתחים גבוהים, וגובהו (5.5 מטרים) מגיע עד לקו הגג. באופן זה החום, שבאופן טבעי עולה מעלה, משתחרר החוצה, והצורך במיזוג מצטמצם גם בימיים המהבילים של הקיץ.

לתקופות קרות יותר- מוקמו בחלל מאווררי תקרה, שבסיבוב איטי מורידים את האוויר החם מטה.

פנים הבית משקף באותנטיות את טבעם של דייריו.

רוב הריהוט הינו אוסף שליקטה הלקוחה במשך שנים ומעניק אופי אישי ביותר לחלל הבית.  בשילוב עם אלו, מצויים בבית רהיטים ייחודיים ויוקרתיים אישר נקנו במכירות מיוחדות ממעצבים מובילים. הפרטים השונים בחדרים משלבים באופן טבעי בין עיצוב מודרני עם נגיעות של רטרו ווינטאג', ובכך מספרים את סיפור חייהם האמיתי של המשפחה.

הבית הוא שילוב של ישן וחדש טבעי ומעובד קר וחם. הניגודים יוצרים מראה דרמטי אך שומרים על חום ביתי ועל חיבור למקום ולטבע.

 

שתף פרויקט זה:
Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail